23 juni 2008

Söndag.

Ooops, kom på att jag inte har varit så aktiv här på bloggen...

Sedan i Onsdags har det väl inte hänt så mycket mer än att Sverige har åkt ut ur fotbolls EM efter en förlust mot Ryssland med 0-2.
Jag såg den matchen men det var verkligen ingen fröjd att se.
Förstår inte riktigt vad Sverige höll på med, jo visst spelade Ryssland jättebra men jag fattar inte vad Sverige höll på med!!
Patetiskt.

Idag fick jag mig inte upp förrän ca 12.30, något som jag inte är så stolt över direkt..
Åt lunch direkt sedan har jag inte gjort så mycket.
Varit ute på gården och spelat lite fotboll osv.
Senare på kvällen närmare bestämt 20.45 bänkade jag mig framför TVn för att se drabbningen mellan Spanien och Italien.
Jag höll på Spanien :)
En jättetråkig match måste jag faktiskt få säga, nog fick lagen målchanser men det var sådan tid mellan dom farligheterna..
Det slutade med straffläggning, något som Spanien vann med 4-3!! :D
Men jag fattar inte varför Spanien bytte ut Fernando Torres i andra halvleken, han måste ju ha fått känningar av något, dom kan ju inte direkt byta ut honom för att "spara honom till nästa match".
För att om Spanien hade förlorat straffläggningen så hade dom ju varit ute ur Fotbolls EM 2008.
Jag är iallafall glad över att det var Spanien som vann matchen till slut! :)
Det betyder att de får möta Ryssland i semifinal och Tyskland möter Turkiet.
Själv tror jag att det blir Ryssland - Tyskland i final, det är faktiskt roligt att Ryssland har överraskat så stort i EM!

Det var min dag det, vet inte om det var så intressant att läsa direkt .. ;)


/JohannaLundmark

Inga kommentarer: