3 juni 2008

Pittsburgh spelade inatt en väldigt viktig match, för att finalspelet i Stanley Cup avgörs i bäst av 7 matcher och innan nattens drabbning stod det 3-1 till Detroit i matcher.
Men som tur är så klarade Pittsburgh av detta och vann efter 3dje förlängningsperioden då Petr Sykora satte den avgörande pucken.
Så man kan säga att de spelade en dubbelt så lång match, som måste ha varit väldigt jobbigt.
Jag hade tänkt se den matchen som började 02.00 inatt och hade ställt väckarklockan så noggrannt men nejnej..
Självklart ska jag ha mest otur i världen, för imorse vaknade jag och tänkte "VA, DEN HAR JU INTE RINGT!!"
...På något väldigt sjukt sätt måste jag ha slagit av den i sömnen :S
Aja, huvudsaken är iallafall att dom vann och är med i jakten om Stanley Cup bucklan på allvar! :D

Okej, ni kanske märker att jag är rätt hockeygalen men det är bara en grej som ni får leva med :P
Hockey är nämligen mitt största intresse!

Annars idag ... Vi började 08.45 och hade engelska, men det blev ingen vanlig lektion direkt.
Våran lärare sa att vi skulle se den engelska versionen av Shrek 1 fast med svensk text. (Jaaa!)
Jag älskar verkligen den filmen, bra humor och underbar musik!
Efter det hade vi tråkig NO där vi kollade på en film som handlade om djur som drack alkohol (?)
Efter NOn hade vi musik där vi sjöng olika sommarsånger, bla:
> Barfota Visan
>Sol, vind & vatten
> Rönnerdahl
.....Helt okej faktiskt! :D

Efter musiken hade vi en timme och en kvarts rast som jag tillbringade i caféet och spelade kort som vanligt :)
Sedan hade vi arbetspass och våra lärare skulle på möte så vi hade ingen lärare så du kan ju gissa om det var kaos i vårat klassrum =)
Jag hann iallafall klart med en berättelse vi ska skriva som heter "Bryggan" som är den ända inlämningsuppgiften jag har kvar innan sommarlovet!

Skoldagen slutade 13.50, råhärligt! =D

Endast 6 skoldagar kvar tills vi får sommarlov! :D


/ JohannaLundmark


1 kommentar:

Hemma hos Razzel sa...

Välkommen till Bloggvärlden! Ska jag väcka dig på onsdagnatt??..