28 juni 2008

Lördag

Vet inte riktigt varför jag som slutat blogga, kommer alltid på det sent på kvällen typ då jag ska gå och lägga mig och då känner jag ingen lust att slå på datorn.
Sedan så har mitt sommarlov inte varit så innehållsrikt under tiden jag inte har skrivit något.

I torsdags så var jag ett tag på Stadsfesten med min låtsassyrra, men vi gick mest bara runt och tittade.
Senare på kvällen for jag till en kompis och såg fotboll, det var skojj =)
....Synd bara att det slutade så dåligt, jag ville ju ha Ryssland - Tyskland i final!
Jag kom hem 23.32 och gick ner till Marcus (min brors) rum för att se när han körde sitt nya spel han köpt samma dag.
Slutade med att jag råkade stanna uppe lite för länge, men konstigt nog så kunde jag utan problem stiga upp 11.30 på morgonen.

Fredaag...Hmmm...Vad gjorde jag dåå?....
Just ja!
Steg upp strax efter halv 11 så att jag skulle hinna göra mig klar innan vi skulle ner på stan klockan 12 och se min lillasyster uppträda med 3 kompisar i småstjärnorna.
Det var 24 bidrag (!) med i tävlingen, min syrra fick startnummer 5.
De hade valt att köra After Darks schlagerdänga "La Dolce Vita", min syrra var den enda som sjöng medans dom andra vad bakdansare.
Det såg lite mysko ut när min syrra mima till låten, för det är ju trots allt en man som sjunger och det såg jätteroligt ut när hon fick en killes röst. xD
När alla 24 bidragen hade uppträtt fick juryn 10 minuter på sig att bestämma vilka 6 bidrag som skulle gå till Lördagens final.
Min lillasyrra och hennes dansare var tyvärr inte en av dom.
Men alla som deltog fick ändå en present, de fick varsin "Småstjärnehandduk".
Som tur är så deppade hon inte ihop för att hon inte gick vidare utan hon började typ fundera på vad hon skulle ha för låt nästa år. =)

Jag gjorde inte så mycket mer igår.
Eller jag bytte till mamma över helgen men jag ska tillbaka till pappa på Söndag..
Tacos till middag! Muuuuuums <3
Resten av kvällen satt framför tvn och åt godis och såg först på 2 avsnitt av "2 and a half men" sedan 22.25 såg jag Scream.
Den filmen är lite overklig för ofta att om det typ ringer någon i telefonen och säger:
-"Jag är utanför ditt hus, på din veranda"

att man då går ut på gården och letar efter den människan!?
Det var bara blod,blod,blod,blod i den filmen.

Tror att jag gick isäng vid 02.30 efter att ha sett två avsnitt av den sjuka tvshowen "Jerry Springer".

Hade faktiskt ändå inga problem att stiga upp 10.00 imorse. (!)
Orsaken till att jag steg upp så "tidigt" var för att jag skulle hinna duscha innan vi skulle ner till Stadsfesten.
Men vi fick oss inte ner dit förrän vid 13.00.
När vi kom ner var Amy Diamond i full gång med att uppträda på stora scenen mitt på torget, dock ingenting som intresserade mig.
Utan vi gick till en vagn och köpte mat sedan gick vi och satte oss i stadsparken.
När jag ätit ringde jag en kompis för att kolla var hon höll hus så då mötte jag hon och en till utanför Cubus.
Herregud vad mycket folk det var på stan idag!? :O
Men det beror ju på att dom flesta är lediga och att det har varit ca 18+ idag.
Ingen åkte någon karusell utan jag köpte mig ett par fejk foppatofflor och en rem. :)

Sedan for vi hem och nu sitter jag hääär.

Jo förresten, jag ska nog ner med mamma till stan ikväll och se Amanda Jenssen uppträda, det är många som tycker att hon är dålig bara för att hon ibland sjunger falskt och har sin egna väldigt speciella röst.
Men jag tycker dock att hon är jättebra och har en underbar men unik röst!
Hon uppträder 21.00.

Jag tycker inte att det var någon mer intressant artist ikväll, eller den enda som skulle funka att se är ju Petter men han är 00.00 och det är ju ett ganska långt tag efter 21.00 + att jag inte gillar hiphop så mycket.


Jag ska försööka att vara mer aktiv på bloggen,
men som sagt så är inte mina dagar så
innehållsrika, alltid.


/JohannaLundmark

Inga kommentarer: