1 oktober 2008

Bloggrubrik

Nu är det endast 2 dagar kvar innan jag och mamma tar flyget ner till Stockholm!

Planet lyfter inte förrän 13.00 från Falmark på Fredag men som tur är så slipper jag gå någon skola på morgon.
Vi kommer alltså fram ca 14.00 på Arlanda, vet inte vad vi ska göra resten av dagen i Stockholm.
Antar att det blir att gå omkring på stan och kika i lite affärer.
På Lördagen så kommer vi tillbringa det mesta i city med shopping och diverse annat.
Senare på kvällen så smäller det!
Ottawa Senators - Pittsburgh Penguins i ett fullsatt Globen, tänk att änt
ligen få se min stora idol Sidney Crosby, live!!!!
Självklart så längtar jag sjukt mycket till på fredag, när jag sätter mig på planet bort från den här hålan och iväg till huvudstaden!

Den enda läxan som vi har i veckan är franska adjektiv, jag tror nästan det är den svåraste franskaläxan vi någonsin haft.
Vi har glosförhör på Fredag, dagen då jag är ledig så jag slipper göra den!!
Imorgon så har vi typ veckans lyxigaste dag: 4lektioner, lång lunchrast och slu
tar 13.40!
När gympan är slut (sista lektionen) så kommer jag nog vara den lyckligaste tjejen på jorden :)
Som grädde på moset så är det hemmamatch imorgon kväll, de kunde inte ha tajmat bättre!
Och det är ingen match under helgen förrän på Söndagkväll då vi möter Frölunda på bortaplan och den matchen hinner jag nog hem i tid till att följa.
Om det bara inte hade kostat så mycket att ta sig till Göteborg så hade man ju kanske kunnat farit direkt dit från Arlanda på Söndag, men tyvärr..


Strax kommer pappa hit, då ska jag cykla iväg till han, sen ikväll så äre idol!
Alltså den här "säsongens" deltagare är såå bra, finns max 3 som jag inte tycker jättefint.

Enda negativa imorgon är att på idrotten så måste jag och en kompis ta klart våra 5 kontroller i orienteringen, orientering är INTE min favorit grej kan jag lugnt säga..
Men men, 5 kontroller borde inte ta så långt tid att ta så om vi är snabba så kanske vi har turen att få sluta snäppet tidigare ;)
Vi har dock kontroller borta vid Sjungande osv så det är ju en bit bort me
n det ska nog gå bra, har jag stockholm och sidney crosby i bakhuvudet så kommer det gå som en dans! :)

/JohannaLundmark

Inga kommentarer: