20 oktober 2008

SpongeBob Squarepants

Självklart så blev det vinst mot Luleå i Lördags, 4-1 närmare bestämt!
Kungarna av Norrland, det är vi det :)

Det känns drygt på måndagmornar när man har fått sova ut lördag och söndagmorgon, men måste plötsligt upp halv 7. Som grädde på moset så är Måndag den jobbigaste skoldagen på veckan, det beror inte (bara) på att det är den första efter helgen utan dessutom så har vi flest lektioner den dagen. Och vi har ingen direkt jättelång rast, utan dom flesta är 5-minuters raster.. Okej, nu ska vi inte bara deppa och snacka om allt det negativa! :)
Nu har jag börjat "hajja" det här med stickningen, så syslöjden börjar bli roligare för varje lektion. Sista lektionen på måndagarna nu på höstterminen är bild, där vi nu håller på med självporträtt. Jag kan direkt säga att jag inte har några konstnärliga drag i mig, men jag gör så gott jag kan.Vi har som tur bara bild som sista måndagslektion på höstterminen, på vårterminen i åttan så ska vi byta ut bild mot SO. Okej, jag är ingen "SO-älskare", men det är då skönt med lite omväxling
.

När jag avklarat skoldagen som varade fram till 15.35 så gick jag direkt ner på stan. Mamma jobbade sent idag så jag tänkte vara snäll och låta min hund slippa sitta ensam i en källare i åtta timmar. När jag gick hem från stan så duggregnade det, men det märktes knappt. När jag kom hem, satte jag mig och såg på TV. Min lillasyrra satt redan och såg på "Hannah Montana" så jag fick stå ut med att se det ett tag. Sedan så övergick det till Svampbob Fyrkant istället, synd att vi inte har samma smak när det gäller program, något som hon och min storebror har. Båda älskar Svampbob Fyrkant.. Sedan har jag inte gjort så mycket, det har mest blivit en hel del datorsittande för min del. Jag var faktiskt duktig och tog mig lite tid till att plugga inför franskaprovet på Onsdag, men det var inte så mycket tid som jag lade ner på det, tyvärr. Efter det så har jag suttit och sett tv, Hockeykväll och I ditt ansikte.

/JohannaLundmark


Inga kommentarer: