31 oktober 2008

Diverse :)

Tjaa, vad ska man säga om kvällens idol? Kan ju inte annat än hålla med om att Lars uppträdande var lite annorlunda, men jag vet inte om det var dåligt för det. Läste någonstans att han typ hade kallat idol för "jippo", så man börjar ju undra om killen verkligen vill vara kvar.. Johan Palms frisyr var inte direkt sådär jättefin, men den kanske matchade till sådan där musik, vad vet jag :S. RobinB´s frisyr/styling var smånajjs ikväll. Min stora favorit i årets upplaga av Idol är "Rock Robin", alltså Robin E! Han gör om de flesta låtarna han sjunger till någon slags rocklåt, det gillar jag starkt. Förra veckan tillexempel så gjorde han om Björn Skifs låt "Michelangelo" till en rockversion, riktigt bra! Själv så tycker jag att det var helt rätt att Sepideh fick åka ut ikväll..

Vi kommer troligen inte att få njuta så länge av serieledningen imorgon, för att imorgon möter MODO, Rögle och båda ligger på 30p och AIK ligger på 32p. Så det lag som vinner den matchen går ju alltså upp på 33p och tar över ledningen. Vi får hoppas att det blir lika och att ingen vinner i förlängningen så att vi behåller ledningen, tror tyvärr inte att det kommer att ske, dock.. Äh, då kommer AIK att ha en match mindre spelad och om vi vinner på hemmaplan mot Frölunda på Måndag så tar vi tillbaks den :). Och vi är elitseriens bästa hemmalag, så det ska nog inte vara några som helst problem. Tänkte berätta en sak om gårdagens match mot HV71 som slutade 5-1 till oss. Matchen innehöll till slut hela 169 utvisningsminuter! I slutet så ska HVs Martin Thörnberg ha gjort en jätteful knätackling mot AIKs Niko Dimitrakos (själv missade jag det), man kan ju undra om han gjorde det med mening för att skada våran kanske bästa spelare. Det fick iallafall AIKs Mathias Månsson att se rött så han hamnade i slagsmål med Thörnberg för att visa att vi står upp för varandra, det resulterade dock i matchstraff för båda två, om jag inte minns helt fel. Personligen så tycker jag att det var helt rätt gjort av Månsson.


Nu är det endast 53 dagar kvar till dagen D, julafton. Jag har typ längtat jättelänge, jag är en sådan där som älskar julstämning. Julmusik, släkten samlad, julklapparna, KalleAnkas jul m.m. Höstterminen på skolan avslutas med en julfest, har bara varit med på en än, men den var rolig så det ska bli trevligt i år också. Det här året har gått så sjukt snabbt, det känns som att det var nyss man stod vid Landskyrkan och grillade korv. Okej, nu tycker säkert många att jag är ute lite för tidigt, men jultankarna snurrar redan omkring i min skalle. I år kommer det nog bli en sådan där jul där man satsar på färre men lite dyrare julklappar.

/JohannaLundmark

Inga kommentarer: