7 oktober 2008

Huvudstaden

Denna helg spenderade vi i Stockholm, jag och mamma.
Vi skulle utnyttja min födelsedagspresent: NHLmatch i Globen Ottawa Senators - Pittsburgh Penguins.
Det var en overklig känsla att se dessa NHLstjärnor på riktigt; Sidney Crosby, Malkin, Heatly, Alfredsson m.m.
Matchen vi såg vann som tur var Pittsburgh med 4-3, avgörande målet kom när det bara var några sekunder kvar av stjärnan Heatly!
De spelade en returmatch på Söndagen men då vann tyvärr Ottawa med 3-1, så vi valde rätt match ;)
I första periodpausen skulle jag och mamma gå ut till souvenirshopen och köpa en CrosbyT-shirt åt mig, men de var tyvärr slut...
Att dom inte har mer på lagret, dom skulle ju kunna sälja hur mycket som helst!
Vi missade 4minuter av andra perioden pga av att det tog så lång tid att få beskedet från souvenirshopen.
Vi hade tänkt köpa läsk och godis i samma periodpaus men vi hann inte och tog det i nästa istället.
Det var verkligen dålig service i Globen, hela andra periodpausen stod vi i kiosk-kön men missade ändå 5minuter av sista perioden!!!
Aja, Pittsburgh kvitterade då, så det var lugnt ;)

Jag ska nog beställa en CrosbyT-shirt från internet istället, då är man då garanterad en!
Tror t.o.m att de är billigare på internet, det är ju klart att dom höjer priserna när de säljer i Globen för att alla SKA ha..

Blev inte så långt inlägg, mest om matchen.

Men i övrigt så hade vi en jättebra helg med ett mysigt litet hotellrum och bra hotellfrukost ;)
Sedan så såg jag en ur min klass på Sergelstorg (HELT SJUKT!), och en i 8B i Globen (sjukt!).

Aja, avslutar med en bild på Globen.
/JohannaLundmark



Inga kommentarer: