17 december 2008

Sept jour reste a Nöel

Den här sista veckan innan det efterlängtade jullovet har inte känts sådär speciellt "jobbig". Lärarna kan ju tillexempel inte börja gå in på något nytt kapitel eller så, och på bildlektionen i måndags så fick vi skriva en utvärdering av hösten som gått och rita hur vi vill att skolgården ska förändras.
I Tisdags fick jag sovmorgon och började inte förrän 09.50, och det pga att jag och Frida är klara med vårat arbete på elevens val (NOfoto). Så våran första lektion blev svenska, där vi fick sitta och lösa korsord hela tiden.. Efter svenskalektionen så har vi vanligtvis NO men vi labbar ibland halva klassen och i tisdags så var det killarnas tur, så vi fick ca 2timmars lunch istället.. Efter lunchen var det matte, där vi fick se en engelsk film, för att i måndags hade vi matteprov på engelskatid så istället så hade vi engelska på mattetid igår.

Idag var det en helt vanlig dag förutom att vi fick fortsätta se den engelska filmen på engelskan. Efter den så var det dags för SO, närmare bestämt ett PROV om industriella revolutionen. Det gick väl kanske ganska hyfsat men jag vet redan nu att jag har ett antal fel :(

Imorgon äre sista dagen på skolan detta ååååååååååår!!!!!! :D

Vi får
sovmorgon fram till 09.00 och slutar kring 13.00. Hela den dagen ska vi ha som "klassens dag". Flera har frågat vad vi ska göra på dagen men det enda vi får veta är att vi inte ska se film :S
Senare på kvällen, närmare bestämt 18.30 så är det den traditionella julfesten för högstadiet, där alla tjejer brukar klä upp sig, och killarna såklart men tjejerna anstränger sig mera.. Jag är inte en som tycker att det är jätteviktigt vad man har på sig men lite "piffig" vill man ju såklart känna sig ;) Jag ska ha på mig en grå, stickad tunika från Åhléns, det blir säkert bra :D


Nu är det endast sju dagar kvar till jul, och jag är jätteglad. Jag t
ycker att jul är en såå mysig "högtid" där man får vara med släkten, se Kalle, äta julbord och såklart få julklappar (A) Jag bor ju på två ställen men jag ska vara med pappa på morgonen och sedan med min mamma på kvällen, vi ska vara hos kusinerna i Byske :)

/JohannaLundmark


Inga kommentarer: