22 december 2008

Dan före dan före dopparedan

I fredags var det den traditionella och obligatoriska julfesten på skolan.
Det blev lite stressigt för att jag skulle vara hos Jonna senast tio över sex, och mamma kom hem från jobbet ca tjugo i. Jag fick trycka i mig en parisare och sedan snabbt göra mig i ordning.
Kunde inte komma på någon speciell frisyr så mitt självfall fick duga bra, blir alltid lockigt efter att jag duschat.
Vi skulle av någon konstig anledning få skjuts av hennes mamma till festen, fastän vi bor hur nära som helst. Jag åkte såklart med för att jag skulle komma dit samtidigt som henne och inte riskera att tappa bort henne. Jag tror att vi var "tidspessimister", för att vi kom dit typ 10 minuter innan de öppnade så vi fick stå utanför och frysa :S
Själva festen finns det väl inte så mycket att säga om..
Jag, Jonna och Moa höll ihop hela kvällen och gick för det mesta
runt och kollade omkring. Kvällens höjdpunkt var när "Spexet" drog igång. Det började med att tre lärare skämde ut sig när de skulle föreställa pistvakt, sedan uppträdde niorna på lite oseriösa sätt.. Efter det så var det dags för nomineringarna, typ det roligaste på hela kvällen. "Årets personlighet", "Snyggaste killen", Snyggaste tjejen" och "Årets rumpa" var några av kategorierna.

Nu är det endast två dagar kvar till Julafton! Dan före dan före dopparedan!!
Vi kommer att sova hos pappa natten till julafton och vara hos/med honom fram till 2-tiden då mamma kommer och hämtar oss, och vi åker till våra kusiner en bit utanför Byske.
Det ska bli jättekul med allt det där som händer då, men om jag ska vara riktigt ärlig så är jag en av dem som ser mest fram emot julklapparna ;) Men visst ska det bli jätt
eroligt att träffa kusinerna osv!

Som grädde på moset så är inte hockeyn slut för i år, utan nästa hemmamatch är redan nu på fredag, alltså två dagar efter jul! Det ska bli roligt, känns som att det var länge sedan man var på hockey sist. SAIK tar emot Timrå IK :)

/JohannaLundmark

1 kommentar:

Hemma hos Razzel sa...

Oj, fick just veta att din moster BÖRJAR jobba kl 16, inte SLUTAR... så ju tidigare vi kan åka desto bättre!/mamma