13 december 2008

Grattis Kevin!

Idag började skoldagen med att vi hade en 40 minuters lång franskalektion, där vi fick sitta och rita julkort, bra att hon inte gav några uppgifter med tanke på hur lite skoltid det är kvar - två franskalektioner till, MAX :D

Vi fick lite kortare franska för att vi skulle till matsalen och se niornas luciatåg som startade klockan nio, fast lucian var en åtta..
Efter lucian så hade vi en 25minuters lång SO där vi bara hann gå igenom svaren på några uppgifter, vi håller på med Industriella Revolutionen och har prov nu på Onsdag, dagen före jullovet...
När den va över så var vi framme vid dagens sista lektion, Matematik. Det enda vi gjorde på den lektionen var att dra igenom svaren på repetitionsbladet, för att vi ska ha matteprov på Måndag. Och när matten var slut (11.15) så slutade vi för dagen, otroligt skönt!


När jag kom hem så satte jag på ugnen, satte igång datorn och började redigera en bild i photoshop. Efter tjugo minuter stoppade jag in en supergod felixpizza, något som jag verkligen rekommenderar!
När jag var klar så kom Jonna :) Vi chillade vid datorn en stund och sedan gick vi och spelade lite GuitarHero4. Jag kan tala om att det spelet nästan är beroendeframkallande, vi satt många timmar men jag vill inte säga huuur många (A)


När hon hade farit så hjälpte jag mamma med maten dvs. hackade grönsaker osv, för vi skulle äta kebab till middag - Mums!



Klockan 20.00 var det dags, årets final av Idol 2008!
Jag hade varit inne igår och kollat vad folk hade röstat om hur de trodde att finalen skulle gå och ca 20% trodde/ville att Kevin skulle vinna så jag var nästan helt säker på att han skulle de, jag tyckte såklart också det. Jag tycker att det är fascinerande att efter endast ett år i Sverige kunna prata så bra svenska som han kan, + att han faktiskt har sjungit en hel låt på svenska i Idol! En annan sak: Han kan sjunga ballader, rock, schlager, rappa och det låter ändå jättebra!


Ja, jag blev lycklig när det stod klart att Kevin skulle vinna, han är verkligen värd det!!!



/JohannaLundmark

Inga kommentarer: