5 januari 2009

JVMfinal!

Jag kan fortfarande inte släppa Marttinens skada och Luleås usla uppträdande ur skallen. Men som tur är så läste jag på AIKbloggen att Marttinen mådde bra men hade haft det jobbigt med alla smärtor, iallafall lite positivt. Men hur i hela fridens tider ropar man "Hela Sverige skrattar!" och "Köp en ny, köp en ny!", när en spelare ligger medvetslös på isen? Jag blir så arg så, ååååååååååååh! 0 iq, säger jag bara!

Ikväll äre Frölunda som kommer på besök, några som AIK brukar ha rätt svårt med och brukar vinna med uddamålet. Jag hoppas dock att det är på ett vinnande spår och vinner med några mål så kan man andas ut och peppa inför nattens match.

Ja, du läste rätt!
Ikväll möter Sverige - Kanada i en JVMfinal i självaste Kanada,
matchen startar ca 01.30 svensk tid. Alla i Kanada är så självsäkra och har hela JVM:et gått ut och frågat vilka folk tror att Kanada möter i finalen, även när gruppspelet inte ens vad över! Aja, nu möter de iallafall Sverige och jag hoppas och tror att vi kan ta ett JVMguld inatt, man kan bara inte missa finalen!

/JohannaLundmark
^David Rundblad (ordinare i SAIK) spelar JVMfinal inatt

1 kommentar:

Anonym sa...

sv: hehe tack tack :)