1 januari 2009

2009, here we come!

Gott nytt år, allihopa!

Nu är 2009 "äntligen" här, äntligen kanske inte är rätt ord för att 2008 var ett rätt så bra år för mig. Men nog kan det bli bättre, som jag hoppas att det blir. Själv så har jag inte några nyårslöften för det kommande året, för att ett godislöfte skulle jag inte kunna klara mer än någon vecka ;) Jag har som alla andra haft mina bättre och även sämre stunder under året..

Nyårsafton spenderade jag hemma tills klockan sex då vi for till några bekanta. Väl där så blev jag direkt ombedd att spela ett Pingu-spel med dottern i familjen, tänkte att det ändå inte kunde vara så komplicerat så jag gick med på det. Då tänkte jag att jag
har blivit "stortjejen för kvällen", d.v.s att hon "ser upp till mig" och vill vara med mig :P Senare på kvällen så satt vi i hennes rum och la Teletubbiespussel, sedan lekte vi affär..
20.30 - ca 22.45 spenderade jag i rumssoffan, då jag följde JVM, närmare bestämt Tre Kronor - Ryssland. Jag trodde att det skulle vara tufft och kanske att vi skulle vinna med u
ddamålet, men jag blev lika förvånad och lycklig som alla andra hockeyintresserade svenskar när de lätt kunde inkassera en vinst med 5-0 i bagaget!
På tolvslaget stod vi i vardagsrummet och såg när Jan Malmsjö välkomnade det nya året, då vi samtidigt skålade med Pommac. Efter det så skulle vi ut och smälla smällare och tända raketer men efter bara en liten kort stund så frös de flesta, så vi gick in rätt fort men sen for vi hem direkt.

/JohannaLundmark

>krossa luleå på lördag! :D

Inga kommentarer: