5 augusti 2008

Hockeyabstinensen är över!

Det är svårt att skriva ett vettigt och intressant inlägg när dagen inte har varit så intressant.
Hade råkat sätta mobilen på ljudlöst så jag vaknade inte av alarmet,
jag vaknade istället ca 12.00 av att mamma var arg för att jag inte stigit upp när hon ropat.
Problemet är att jag är bra på att prata i sömn så när hon ropar så svarar jag:
"Jaaa, jag är vaken!"
Så då tror hon att jag bara ligger kvar och inte orkar stiga upp men igentligen så sover jag fortfarande och har inte hört hennes tillsägelser..

Direkt när jag vaknade så blev det lunch: Varma mackor.
Det är helt okej!
När jag hade ätit lunch så skulle jag klippa gräset, något som jag tycker är überjobbigt! (har börjat säga ordet "über" ofta, vet ej varför..)
Det tog ungefär en timme, när jag var klar så sa mamma till mig att jag och Fanny skulle göra fika så då gjorde vi det.
Eller gjorde och gjorde, vi tog upp fika från frysen i källaren.
Det blev bullar, muffins, snoddas, mjölk, kaffe och apelsinsaft! :)

Jo, förresten så har jag glömt berätta att vi håller på att måla om huset!
Orsaken till att vi vill måla det är att den gula färgen har bleknat så otroligt mycket..
Först hade vi tänkt måla det i någon slags grönfärg men det finns så himla många nyanser,
så till slut gav vi upp och bestämde oss för att måla det grått.
Nu tror ni säkert att huset ser jättetråkigt och dystert ut bara för att det är grått,
men gråfärgen blev jättesnygg ihop med det vita runt fönstrena och den vita dörren!

Jag är jättebra på att skjuta upp saker, speciellt läxor!
Men det är lite svårt på sommarlovet när läxor inte existerar, men jag är också bra på att skjuta upp städning, inte bra!
Jag bestämde mig för att städa i Fredags men då blev det inte och sen på kvällen var det första isträningen och sen skulle jag till pappa så då hann jag inte..
Och igår .... Jag har ingen bra ursäkt..
Men idag så blev det äntligen av, men lite väl sent blev det dock.
Jag blev klar ca 00.40. :]
Nu är det iallafall fräscht!

Jo som sagt, i Fredags var det den stora dagen!
FÖRSTA ISTRÄNINGEN!!!
Helt sjukt underbart att se grabbarna igen, jag har haft en sådan hockeyabstinens!
4.200 personer var där och såg träningen, det är sjukt många ska jag säga dej!
Frölunda är ett lag i Göteborg och Göteborg är ju mycket större än Skellefteå så då borde man tycka att dom borde ha mycket fler där på första isträningen men vet du hur många dom hade?
Jo, 200 personer! xD
Och i Linköping hade dom bara fått ihop ca 2.500 på första isträningen!
Det bevisar hur ENORMT hockeyintresset verkligen är i den här staden!
Vågen "rullade" i arenan ca 8 varv, innan spelarna ens hade kommit ut.
Det var en underbar stämning ska jag säga dig!

Klockan blev över 00.00 när jag kom på att skriva men du förstår säkert att jag berättar om "igår"..


/JohannaLundmark

1 kommentar:

Anonym sa...

Det bästa är att gå till http://www.pimp-my-profile.com

Där finns det olika utseenden man kan välja mellan till blogger.com :)

Jag kan installera en sånt utseende till dig om du bara visar mig vilken du vill ha. Det är lite "småmeck" även om det mesta egentligen är färdigt.... :) Säg till om du behöver hjälp! :)

/Eva (BlatteBella.Se)