31 juli 2008

Äntligen!

Helt sjukt!
Imorgon smäller det, Skellefteå AIKs första isträning säsongen 2008/2009!

Eller jag läste på norranbloggen att dom hade haft en smygpremiär men det kommer nog vara den första seriösa och mest publikfyllda träning imorgon.
Synd bara att McDonell, Skrbek, Moran och Dimitrakos inte finns där..
Jag har längtat efter det enda sedan förra säsongen slutade.


Jag kom hem från Byskecamping idag kring ett tiden, vi for dit i Måndags på morgon.
Vi har mest solat och badat där, och sedan så har det blivit lite kortspelande också!
Det räckte med tre nätter för mig, borta bra men hemma bäst! ;)
Och sedan en av orsakerna till att vi for hem idag var för att idag är sista dagen som mitt säsongskort kostar 1.200:-, ifall vi hade köpt det imorgon så hade det gått på 1.400:-.


I fredags så var jag som sagt i Piteå och Piteå Dansar & Ler.
Vi kom dit 20.30, precis då Amanda Jenssen började uppträda, det tog en stund innan vi hade hittat en Entré så hon hade sjungit en eller två låtar när vi kom dit.
Det var inte så mycket folk som såg henne men det var ju bara ett stort plus för då kunde jag se bättre.
Orsaken till att det inte var så många är nog för att de flesta går ut kring 23.00.
Amanda uppträdde i ca 1h, sedan gick vi och satte oss på ett fik, mamma köpte kaffe och jag en läsk.
22.00 gick vi tillbaka till samma scen som Amanda hade uppträtt på för att då skulle vi se Tomas Holmström lyfta StanleyCup bucklan.
För er som inte är hockeyintresserade så är Tomas Holmström en hockeyspelare som spelar i Detroit Red Wings, ett lag i NHL, NHL är ungefär som sveriges Eliserien fast då utomlands!
Och när man har spelat klart NHL grundspelet så går dom bästa vidare till som vi i Sverige kallar för Slutspel men där kallar dom det för Stanley Cup.
Och den här säsongen hade Detroit turen på sin sida och tog hem högsta vinsten!
Varje spelare får ha bucklan i sin hemstad ett dygn, lagkaptenen får dock ha den i två dygn..
Vissa döper sina barn i den, Tomas berättade att han hade ätit Pitepalt ur den! :P
Tomas höll på i endast 6minuter, men vi hade inget att göra i väntan på att Adam Tensta skulle börja 22.30 så vi gick till scenen där han skulle vara.
När vi kom dit så uppträdde Mange Schmidt, han har faktiskt två låtar som jag tycker är bra: "Giftigt" och "Glassigt".
Han drog över lite på tiden så Adam Tensta började inte uppträda förrän kanske 22.40.
Men HAN VAR BRA!! =)
De enda låtarna som jag har hört med han är "My Cool" och "Before U know it", och det var dom enda låtarna som jag tyckte var bra i hans uppträdande.
Så nu har jag och mamma lärt oss alla "coola" rörelser och att man "ska säga" -Yeah!, om man är cool.. :P

När hans uppträdande var över så for jag och mamma hem igen, for till våra kusiner och hämtade Dixi (våran hund) för att hon hade varit där under kvällen medans vi var i Piteå.


"I stan där jag växte upp
Finns det en glad och trogen trupp

Det är AIK:s sköna hejarklack
Alltid klädda i gult och svart (dom skriker)
Vi älskar Västerbotten
Myggen finns här och knotten
Men vet ni vad vi älskar mest av allt
Jo vårat hockeylag
AIK, AIK, AIK, AIK, AIK
AIK, AIK ÅH VI ÄLSKAR SKELLEFTEÅ
Varje gång det är hockeyfest
Så vet vi vilka som skrålar mest
Jo det är världens bästa hockeyband
NORTH POWER är deras namn (dom skriker)
Vi älskar Västerbotten
Myggen finns här och knotten
Men vet ni vad vi älskar mest av allt
Jo vårat hockeylag
AIK, AIK, AIK, AIK, AIK
AIK, AIK ÅH VI ÄLSKAR SKELLEFTEÅ"



/JohannaLundmark

Inga kommentarer: