7 augusti 2008

Nolia

Imorse for jag, mamma, Fanny och Dixi på Nolia.
Vi for kring halv 11 någon gång.
I år så är Nolia i Piteå, som det tar ca en timme att köra till så vi var där ca halv 12.
När vi kom dit så gick vi och lämnade Dixi på en "hundparkering".
Där kan man lämna sina hundar i max 4timmar för 100:-, de får var sitt rum där de har vattenskål och sen så ska man ta med en filt hemmifrån så dom känner sig lite lugna/bekväma.
Dagens höjdpunkt var självklart den otroligt skickliga jonglören Johan Wellton!
Han både jonglerade och var samtidigt humoristisk, min humor! :D
När man ser honom stå där och jonglera med 7 bollar ca 40cm från marken så ser det så himla enkelt ut men när man tänker efter så är det hur svårt som helst!
Något jag inte visste var är att Johan är tydligen känd över hela världen, jag gick in på hans hemsida och där stod det att han hade varit och uppträtt i bl a London och Pisa!
Annars så gjorde vi inte så mycket på Nolia, fanny köpte örhängen och sen gick vi alla tre och köpte godis, för min del blev det remmar. <3

Vi for hem ca halv 4, eller hem och hem, vi for till mormor och morfar och åt middag.
När klockan hade blivit 18.55 for vi därifrån och körde in till Byske för att se fotboll.
Vi kom dit när klockan var ca 18.30 så det var bara kvar en kvart av första halvleken.
Oturligt nog så började det smådugga så vi satte oss i bilen i pausen.
Men som tur var så slutade matchen med seger till Byske med 3-0! =)

Sen när vi kom hem så satte jag mig vid datorn..
Chattar, redigerar bilder i photoshop osv.

Idag hade två av våra nyförvärv Brad Moran och Niko Dimitrakos sina första isträningar.
Jag hörde intervju med dom på norrans hemsida och det lät som att dom trivdes i laget och i staden, dom blev väl bemötta..
Hela 400pers var där och såg förmiddagsträningen, sen så var det ca 200pers som såg eftermiddagsträningen!


/JohannaLundmark

1 kommentar:

Anonym sa...

Mycket fina foton du tar!

//T.Kallio