25 augusti 2008

Lekstuga :D

Tjaa det var ett tag sedan jag var här och skrev, 18 Augusti rättare sagt.
Jag skrev då att jag skulle dagen efter skriva lite om hur första dan i skolan var och hur hockeymatchen på kvällen var men det blev inte av så jag kan skriva lite kortfattat nu istället.

Första skoldagen började klockan ett men jag steg upp klockan nio för att hinna duscha på morgonen.
Jag gick till Jonna strax efter 12 där vi var ett tag och spelade kort innan vi gick iväg till skolan.
När vi kom upp till skåpen och hade hängt in jackorna osv. så slutade det med att de flesta tjejerna stod som i en "klump", vet ej varför för att det var ju inte direkt pinsamt för att man hade ju gått med alla ett år tidigare.
Okej inte alla, för att vi hade fått nya klasskompisar: Mathias och Evelina.
Det enda vi gjorde den dagen var att gå igenom schema och kolla så att klasslistan stämde.
Skoldagen slutade strax före tre då jag glatt gick hem för att jag var glad för att det var hockey på kvällen något som jag har längtat efter väldigt länge!

Matchen började 19.00, träningsmatch: Skellefteå AIK - MODO.
Har dock inte så mycket att säga om matchen mer än att SAIK hade lekstuga :)
Matchen slutade 4-0 till SAIK, målskyttar var:
2 Månsson
1 Moran
1 Lundberg.

Nu längtar jag sjukt mycket till den 11 September då vi tar emot Björklöven på hemmaplan, äntligen ett äkta derby.
Bara inte hatkärleken har försvunnit bara för att det var så länge sedan vi mötte varandra och för att vi inte spelar i samma serie..
Och den 18 September så drar Elitserien igång, så sjukt roligt!!
Sedan den 20nde så ska jag och mamma till Luleå för att gå på hockey och shoppa, ska bli jätteroligt :)
Nu har jag inget mer som jag kan skriva om,
kände bara att det var FÖR länge sedan jag skrev så jag kände mej "tvungen" att skriva ett ;)
Jag avslutar med en bild jag har tagit!

/JohannaLundmark


Inga kommentarer: