13 augusti 2008

Bloggrubrik

Återigen så skriver jag inte på bloggen före 00.00, så som ni kanske förstår så skriver jag om "igår".

Äntligen är lagets första match spelad, jag kan gissa att dom var lite spända men samtidigt glada över att äntligen få spela riktig match och inte bara övningar på träningarna!
Ikväll spelade dom en träningsmatch uppe i Luleå, jag har hört att det var ca 2.000 pers där, det är väldigt lite tycker jag.
Eller lite och lite, jaa om man jämför med AIK så lär dom nog ha MINST 4.000 på tisdag när MODO kommer på besök.
Men vi får väl se på tisdag hur rätt jag hade!
Jag kunde inte ta mig upp till Luleå och följa matchen live som jag gärna gjort om jag fick mig dit, men jag fick följa matchen över internet..
Första halvan av matchen lät det som om AIK hade lekstuga med luleå, och jag fick direktrapport av en kompis som var där och hon sa att dom faktiskt hade det!
Så efter ungefär halva matchen så ledde AIK med 0-3!
Men sedan så kom Luleå ikapp och reducerade först till 1-3, sedan 2-3 och sedan kvitterade de till 3-3!!!
Där hann det bli riktigt spännande, men bara en liten stund efter att de hade kvitterat så fick jag ett sms där det stod att AIK hade tagit ledningen med 3-4, målskytt nummer 7 David Rundblad!! :D
Fastän det inte var någon match som innehöll poäng så äre alltid lika skönt att vinna mot Luleå!

För övrigt så har jag inte gjort så mycket idag.

Först såg jag Sverige - Kanada i fotboll, som slutade 2-1 till Sverige som betyder att Sverige ska spela mot Tyskland på Fredag, spännande!
Eller före det så såg jag den svenska simmaren Stefan Nystrand simma, och han tog sig till semifinal! :D
Efter Sveriges match så for jag ner på stan och hämtade min hund Dixi på mammas jobb, hon spenderar nämligen dagarna där med sina kompisar Alfons och Mascot.

Tjaaa, det var väl allt..! Ha det bäst! =)

/JohannaLundmark




1 kommentar:

Hemma hos Razzel sa...

Vilken fin bild på Razzel!! Men du - inte är det väl jag som spenderar dagarna med Alfons och Maskot?....