24 juli 2008

Gott och blandat













Idag var våran skadade kisse Razzel hos veterinären för att sy ihop såret i pannan men när mamma och han kom dit så fick vi bra nyheter av veterinären.
Hon sa att det var vanligt det han drabbats av.
Hon sa att han troligen hade varit med i något slagsmål och fått en klo i pannan och att när katter har varit med om det så får dom först ett litet sår som inte syns så mkt men att sen så "sväller" det upp och oftast så märker man det inte förrän det är "för sent" och börjar rinna blod och var ur det.
Så det finns alltså ingen risk att han kan dö av en hjärnblödning!! :D
Men det är ändå synd om honom för att han är tvungen att bära tratt i 10 dagar framöver..

Nu till något helt annat.
Något som handlar om bilden där uppe.
Imorgon kring 7 gissar jag så sticker jag och mamma till Piteå och PDOL (Piteå dansar och ler)!
Vi ska dit för att se Amanda Jenssen (mitt förslag), Adam Tensta (mitt förslag) och Tomas Holmström när han lyfter Stanley Cup bucklan.
Amanda Jenssen uppträder 20.30 så henne hinner vi iallafall att se.
Men Tomas Holmström lyfter bucklan 22.00 och Adam Tensta uppträder på en annan scen 22.15 (!)
Men det är nog inte så roligt att se på en buckla så länge så vi kanske bara missar början av Adam Tenstas uppträdande, om jag har tur. :)

Vad jag har gjort idag..
Jag gick på stan med Moa från ett till kanske halv tre, då gick vi hem till henne.
Hos henne satt vi i hennes rum och lyssnade på musik och spelade kort, trevligt!
For hem klockan fyra, la mig i soffan och myste med min skadade katt.
Sen såg ja på tv och nu till middagen...
Hemmagjord pizza!
Dryck: Coca cola!
Fett med najjs, säger jag bara ;)
Sen satte jag mig med datorn och det är var jag befinner mig nu som du kanske märker.

Alla icke hockeyintresserade tycker att jag är konstig när jag säger hur lycklig jag är för att det är så kort tid kvar till första isträningen och för att jag längtar så otroligt mycket efter att hockeysäsongen ska starta!!!
Tänk er att stå på ståplatsläktaren i en rätt kall islada som värms upp av alla svartgulklädda människors närvaro, att höra puckarnas smällar mot sargen under uppvärmningen, att se introfilmen och sen smäller det: Hela laget åker ut i full fart i strålkastarljus och åker omkring i cirklar tills hela laget tagit sig ut på isen.
Då kommer motståndarna ut i mörkret och man hör klackens burop och visslingar.
Jag älskar att stå där i isladan och under matchens gång höra klackens hejarramsor och klappa med i dem.
Jag hoppas att säsongen 2008/2009 kommer att gå bra för vårat Skellefteå AIK och att vi till våren kan dra på smilbanden när vi läser i aftonbladet hur det går för Luleå i kvalserien.
Som tur är kan vi andas ut medans dom kämpar där för att då är vi förhoppningsvis i ingenmansland eller i fullt sjå med att försöka ta oss långt i slutspelet.

8 dagar kvar till första isträningen!

/JohannaLundmark

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej! Jag har full förståelse för din passion för ishockey för det har jag med...men om du vill få framgång måste du börja hålla på rätt lag och det vet du att det är laget som vid varje hemmamatch har ca 12.000 på läktarn!!!!!