13 juli 2008

Ikea!

Fick inte datorn förrän efter 12 så nu ska jag skriva vad jag gjorde "idag".
Jag, mor, bror och kusinen for en sväng till Ikea i Haparanda.
Ingen hade igentligen något som de skulle köpa förutom mamma som typ skulle ha några gardiner.
Inne i Ikea-varuhuset har dom en restaurang där det finns olika maträtter,
tyvärr inget som jag gillar sådär särskilt mycket.
Jag åt en köttbullsmacka med rödbetssallad och salladsblad på, helt okej bortsett från att brödet är hyper nyttigt och jätte "torrt".
Det enda som jag köpte på Ikea var godis och sängkläder, som ni kan se där uppe på bilden.
Problemet är bara att jag har två kuddar i min säng men det följer ju bara med en sådan där kudde när man köper ett sådant bäddset.
Jag löste det genom att stå ut ur mängden och köpa ett örngott i samma grönfärg som gubben är, till den andra kudden.
Det blev faktiskt rätt coolt!
På hemvägen stannade vi hos våra kusiner och åt middag, det blev grillat med pommes!
Vi var väl hemma där kring halv 10, jag var såklart tvungen att byta sängkläder direkt när jag kom hem för att få njuta av dom inatt, de passade bra i mitt rum, som tur var. =)
Fram tills nu har jag suttit och ätit godiset jag köpt och suttit framför datorn.
Vet ej vad jag ska göra imorgon, kanske till mina kusiner igen för dom vuxna ska kanske äta surströmming.
.
.
.
/JohannaLundmark
19 dagar kvar till första isträningen!

Inga kommentarer: