28 mars 2010

En "Foppa" Forsberg, finns bara en "Foppa" Forsberg!

Johan_Forsberg_2_liten

I dagens bortamatch mot Färjestad hade AIK chansen att göra sig klara för semifinal. Men de var inte riktigt "på tå" och Färjestad kunde gå vinnande ur striden med siffrorna 2-1 på resultattavlan.

Och något som inte längre är någon tillfällighet är att Johan "Foppa" Forsberg nätade ännu en match och är slutspelets målkung. Jag har gillat hans spelstil hela säsongen och blir glad nu när det lossnar för honom för att det är han verkligen värd. Han åker skridskor som en galning i varje byte och blir (nästan) lika lycklig som Majesky när han gör mål ;)

Så nu blir det en 7nde och avgörande match på tisdag då färjestad återigen kommer på besök. Jag vet inte om mitt psyke kommer att klara av den drabbningen så jag och många, många andra hoppas att det blir en ganska klar vinst och inte mål i slutsekunderna eller en rafflande sudden death, det klarar jag verkligen inte av..

Det blir också en 7nde och avgörande match mellan Linköping och Frölunda där Linköping kommer att ha samma lilla fördel som oss, hemmaplan.
Ifall Frölunda vinner den striden så kommer vi att få möta Djurgården i en förhoppningsvis kommande semifinal, men om Linköping vinner så kommer vi att måsta möta förhandstippade HV71 ifall vi går vidare.
Men vi har ju en bra historik mot förhandstippade lag, för jag tror att alla kommer ihåg den 7nde och avgörande matchen mot Linköping förra säsongen, visst? ;)

Jag vågar då absolut inte ta ut något i förskott utan jag vet bara
att de kommande dagarna kommer att vara väldigt påfrestande.

1 kommentar:

Hemma hos Razzel sa...

Istället för en AIKtårta kunde han få ett presentkort hos Hair & Face istället nästa gång han blir publikens val... ; )