21 december 2009

Glöm aldrig att om inte julen finns i ditt hjärta så kommer du inte heller hitta den under granen

3 dagar före jul 2009 001

Imorse var jag tvungen att ställa väckaren lite tidigare än vanligt, för jag och mamma skulle ner på stan och kolla på vinterskor åt mig. Vi gick först in på Din Sko och det andra paret jag provade blev de vi köpte, så det var ju som smidigt! Jag har inte använt vinterskor på ca två år utan istället gått omkring i gympaskor och ja, jag kände "värmeskillnad" idag när jag gick omkring i vinterskorna! När vi hade köpt skorna for vi hem en snabbis och åt lunch och senare kring halv två gick jag tillbaka ner på stan igen med min lillasyster. Det var meningen att vi skulle köpa färdigt alla julklappar, något som inte gick så bra men Fanny hittade iallafall två stycken.
Idag har det varit riktigt norrländskt väder! Snön har öst ner hela dagen och då menar jag verkligen öst! Men det tycker jag bara är bra då det skapar ännu lite mer julstämning.
På tal om julstämning.. Jag har inte riktigt fått den där julkänslan än och det är trots allt bara tre dagar kvar till julafton, men på onsdagkväll kommer jag säkert känna den då jag sitter och ser på Bingolottos uppesittarkväll och tycker att minutrarna tickar i snigelfart.

Inga kommentarer: