18 november 2008

You'll never shine if you don't glow

Läxor och proven bara rullar in, i Fredags så hade vi Matteprov A-delen, imorgon har vi Matteprov B-delen och på Fredag så har vi Kemiprov. Det där med kemi är verkligen inte min grej, alla formler osv. Vi sysslar med kolföreningar, kolatomer, metanserien m.m. Ska sätta mej ner och plugga kemin ikv, hoppas att sammanfattningen fastnar i skallen på mig.

Och nu till något helt annat..
I lördags så tog som ni kanske redan hört SAIK emot Djurgården på hemmaplan, jag trodde faktiskt att det skulle bli en lätt vinst. Om man hade gått efter skottstatistiken efter hela matchen så borde SAIK ha utklassat Djurgården, för att SAIK hade ca 50skott på mål!!! Samtidigt som Djurgården hade ca 30.. Men nae då, då ska man vara otroligt ineffektiva och bara gå hem med en poäng i bagaget. Gissa om jag blev lite irriterad.
Alla experter talar om AIKs "svarta november", vi brukar tydligen ha det svårt i just denna månad men igår bevisade "vi" att det inte alls är så. Igår körde SAIK över MODO totalt på bortaplan och vann med klara 0-6!!!! MODOs skadelista var ju inte direkt så tunn och bara fylld på juniorer utan där stod bl a ZuccarelloAasen, Sundström och Warg. Warg fick utgå i mitten av matchen efter att ha kolliderat med SAIKs Niko Dimitrakos.

Julen närmar sig med stormsteg, det är endast 35 dagar kvar! Åh, vad jag längtar tills jag får/köper den där systemkameran som jag länge har velat ha. Närmare bestämt en Nikon D60. Skall försöka att inte handla mkt, men jag är en sparare så det ska nog gå ganska bra :) Annars vet jag inte vad jag ska önska mig i julklapp..Pengar? Godis? Kläder har jag börjat inse är omöjligt för andra att köpa åt mig, för jag är en rätt så kräsen av mig när det gäller sådant.

/JohannaLundmark

1 kommentar:

Hemma hos Razzel sa...

Det verkar lite trögt med kemin....