4 november 2008

Oro i köket

En komisk men samtidigt sjuk sak är att idag som sagt så var ju räddningstjänsten på besök i våran klass. Och samma kväll så håller jag nästan på att få vårat kök att brinna! Tur att vi kände lukten och hann dit i tid annars hade duken som låg på plåten börjat brinna :S Jag "hedde" en platta på 12an och satte dit kastrullen men jag bytte platta men slog däremot inte av den första plattan. Så hedde jag kastrullen på en mindre platta och skjutsade över plåten till plattan som var igång. Det mådde dock inte plåten så bra av, blev ett stort runt brännmärke i den. Och själva plattan som jag lät kastrullen vara på satte jag inte ens igång! Jag känner mig otroligt klantig. + att nu har det luktat bränt hela nedervåningen i mer än en timme :S

/JohannaLundmark


1 kommentar:

Unknown sa...

Spisar är inte till för såna som oss... jag smälte bottnen på ett saltpaket en gång och allt salt trillade ut när jag lyfte på det xD Inte så lyckat!