24 november 2008

Twilight

Trodde imorse att jag skulle tillbringa den här dagen i sängen för att hela morgonen hade jag värk i magen. Det gör under revbenen, så man skulle ju kunna tro att jag har sträckt mig eller något men det har jag inte, och jag kan få det då & då.. Det gjorde ont varje gång jag andades ut. Men jag kände att det är en för liten sak att stanna hemma för, när denna dag är den med mest lektioner som då kan resultera i att man missar mycket. Jag pallrade mig iallafall iväg efter flera "om och men". Satte mig på cykeln i snöstormen och tog mig till skolan efter att ha sladdat och både frusit och svettats, mysigt! Kom till Moa ca 7.50 och hon var inte helt klar när jag kom så vi fick oss inte iväg förrän 7.55, och vi börjar 8.00!!... Ja, det blev lite stressigt till syslöjden men vi kom 2min i, hon bor som tur är jättenära skolan. På slöjden håller jag på att sticka en gullig "mascot" som har en svart&gulrandig tröja (A) -Äkta johanna!

På bildlektionen som vi har som sista timme på Måndagar nu på höstterminen så började vi idag med något som kallas "stilleben". Det är när man lägger upp föremål på ett bord sedan ska man rita av det, allt är helt stilla. Det va kanske 5-6 saker på bordet men man skulle välja att antingen rita 3 elr 5 saker, för min del blev det ett glas, ett fruktfat med frukt och jordgubbar. Jag hann nästan klart med att skissa upp, kommer att ha ganska bråttom nästa bildlektion med att göra klar för att med detta arbete har vi bara på oss två bildlektioner! Nästa vecka har vi tydligen Temadag på eftermiddagen på måndagen så den lektionen går bort. Det kommer förhoppningsvis bli ett bra resultat :)

Såg just trailern till filmen "Twilight" som hade premiär förra veckan, den såg rätt så bra ut och en av mina kompisar sa att det var en av de bästa filmerna hon har sett så jag kanske tar och ser den. Jag har ett biokort som inte är använt, men det är för två ggr, så jag kanske bjuder mamma som jag har lovat ;) Avslutar detta inlägg med en bild på en skitsnygg skådespelare vid namn Robert Pattison, som har en av huvudrollerna i filmen. Om ni känner igen honom så är det från Harry Potter-filmerna där hans roll heter Cedric Diggory.

/JohannaLundmark

Inga kommentarer: