4 november 2008

Diskoteksbrand

Idag var räddningstjänsten på besök i våran klass, det kom en kille som berättade lite allmänn information om brandrisker m.m. Han berättade bland annat om Diskoteksbranden i Göteborg som vi också fick se en lite filmsnutt om. 68 personer dog och ca 180 personer blev allvarligt skadade. På filmen fick man se när det var massor med ljus, bilder på offren och folk som stod och sörjde. Vi fick också se när brandmännen klättrade in i huset, och utanför där dom hjälpte de överlevande in i ambulansbilarna. Tänk att en fest kan sluta på det tragiska sättet..
Jag som var hyfsat säker på att vi skulle ta tillbaka serieledningen och gå till uppehåll med den i bagaget. Men nej, det var länge sedan jag såg AIK spela på det dåliga sättet. Frölunda kunde åka hem med ett brett leende ner till Göteborg efter en vinst med 1-3 mot Elitseriens bästa hemmalag. Så nu halkade AIK ner på en fjärdeplats i tabellen.

En tråkig nyhet som jag läste om för en stund sedan är att hockeystjärnan Magnus Wernblom lägger skridskorna på hyllan efter en misslyckad säsong och han känner helt enkelt inte suget.
Tack för dina tre säsonger i AIK, Werner!

/JohannaLundmark

Tack Elin för bilden! (föreställer mig för något år sedan)

1 kommentar:

Anonym sa...

haha hej marcus lillasyster :) jag är inte riktigt säker på vad den heter (eftersom den är på lagning nu så kan jag inte kolla på den heller) men jag tror det är en:
Sony a2000. Det är en rätt så dyr systemkamera men bra är den förståss :)