29 januari 2012

Sex ett

Tidigare i afton noterades Skellefteås största förlust hittills den här säsongen då de förlorade med klara 1-6 på bortaplan mot laget ifrån Göteborg.
Jag måste erkänna att jag blev mer och mer negativ ju längre matchen led, och det kändes som att jag såg sista perioden bara för att. Kände att jag inte kunde svika laget och zappa till HV71-Brynäs.

Men såhär på efterhand, då den andra matchen gick våran väg, så har jag egentligen precis ingenting att klaga på. Skellefteå AIK är ett lag som har setts som ett sämre lag enda sedan de tog sig till Elitserien för bara några år sedan trots att vi har tagit ett steg ytterligare varenda säsong.
Den här säsongen har vi legat etta väldigt länge medan de större lagen (FBK, HV71) är och härjar i botten för att klara av en slutspelsplats.

Kom igen.
Vi ligger etta i sveriges bästa ishockeyliga.
Vi är bäst just nu.
Vi har störst målskillnad.
Vi är bäst i boxplay.
Vi har gjort 7 (!) mål i boxplay. 5 av dom av våran alldeles egen fransos.
Joacim Eriksson är procentuellt Sveriges bästa målvakt.
Bud Holloway ligger 4 i poängligan.

Inga kommentarer: