11 november 2009

→ Soldathemmets chokladbollar ←

Denna vecka har/kommer att bestå för det mesta av skolarbete och prao.
Vi har fått ett häfte där vi ska skriva bio- och bibliografi om sju författare (1,5-2 sidor om varje), skriva en bokrecension och klistra in bilder på alla författarna.
I SO:n har vi fått i läxa att till på måndag kunna 40 länder + 10 huvudstäder i Afrika..
Och inte nog med det, vi har fått några sidor i kemiboken som vi ska läsa + göra lite frågor.

Nog med prat om mina läxor och skolarbeten..

Den här veckan är jag som sagt på prao, tillsammans med Moa. Vi praoar på det lilla mysiga caféet Lilla Mari.
Våra uppgifter är för det mesta att göra mackor, baka och diska. Igår var det heldött fram till lunch då det blev fullsmockat med kunder! Det resulterade i att jag och Moa fick tillbringa ca 3 timmar med att vandra mellan hyllorna och "diskrummet", och en hel del kaffekokande ;)
Idag var det mycket lugnare och vi fick mest baka; kladdkakor och dubbelkakor (?) .
På lunchen gick vi och handlade lite småsaker, bl a chokladströsslet som var slut. Så när vi kom tillbaka fick vi rulla klart Arraksbollarna som vi gjorde igår.
Jag måste bara säga att recepten där är hur stora som helst. Eller vad sägs om 1kg smör, 14dl socker, 10 ägg?

Det slutar då med att man får ont i fötterna och blir slut i hela kroppen, då det är en ny grej man får uppleva.
glädje på hög nivå

1 kommentar:

Hemma hos Razzel sa...

Väntade mig ett smaskigt recept... Fast i förminskad version,tack.. ; )