23 november 2009

From a different view

I lördags var det bortamatch mot Sveriges just nu bästa lag, HV71. Jag hade väl inte direkt några större förhoppningar om matchen, men tydligen har AIK det rätt enkelt mot just HV. Slutresultatet blev 2-3 (SAIKs fördel) efter att Jimmie, Forssell och Jyri♥ "målat".

Jag var dock tyvärr tvungen att gå innan matchen var slut för att jag och tre kompisar skulle fara och se den efterlängtade
New Moon.
Den var snäppet bättre än första filmen, för det hände som mer saker i den här. I första var det mer om Bella och Edward och att de var nykära, lite mer action i tvåan :)
Men tyvärr (enligt mig) så var inte Edward med så mycket i den här filmen, utan den nya hunken heter numera Jacob Black. Det var först inte säkert att Taylor (skådespelaren till Jacob) skulle få fortsätta medverka i filmen då hans roll skulle vara mer muskulös. Men det löste Taylor snabbt och började typ direkt träna efter den första filmen, och resultatet syns ju i tvåan! ;)
Okej, nu låter det som att jag bara ser filmen för killarnas utseende, no way!
Den tredje filmen kommer ut i sommar, så nu är det inte lika lång "väntetid"! :D

Imorgon är det ett fruktat musikprov direkt på morgonen, men efter det är jag som på moln, haha ;)
Nämen på kvällen är det derby, och det är en av höjdpunkterna under säsngen, så det ser jag fram emot :) Fast enligt ett forum kommer bara luleåfansen med en buss, men vi får hoppas att den bussen är stor nog så det ifallafall blir lite derbystämning!

Inga kommentarer: