16 november 2009

100% ANTI LULEÅ


Då var veckans mest fruktade skoldag över.
Första lektionen hade vi ett geografi-förhör där man skulle kunna minst 40 länder i Afrika och 10 huvudstäder.. Som tur var så gick det utan några större problem.
Men efter SOn däremot så hade vi HK, och jag skulle ha "provmatlagning". Det innebär att vi har fått planera en måltid på max 30kr, som vi sedan på en HKlektion ska laga under en timmes tid. Mitt val var Moussaka med gurka och rivna morötter på sidan. Innan man gör det där ska man ha lagat maten hemma 2 gånger, och första gången jag gjorde det drog jag över på tiden. Så jag gruvade mig för att samma sak skulle hända imorse, men som tur var så var jag alldeles rätt i tidsplaneringen! ; )

Om ca 1,5 timme är det derby uppe i Luleå.. Först var det meningen att jag kanske skulle dit och se den live, men det blir så att jag ser den på tv istället.
På de senaste två matcherna har Luleå släppt in 12(?) mål samtidigt som vi är i en uppåtgående trend, så förhoppningvis slutar det med en vinst för vårt kära SAIK, men man vet aldrig. Derbyna mot Luleå kan sluta precis hur som helst!

Nu ska jag se tv och sen hockey, vi får se om jag gråter eller är överlycklig när matchen är över..

Inga kommentarer: