20 maj 2009

The Bill and the Bull

I måndags rullade dagen på som vanligt. Visst är Måndag den jobbigaste skoldagen på veckan då vi slutar 15.35 och har typ bara 5 minuters raster..
På sista lektionen som är SO skulle vi börja redovisa "Eget arbete", vilket är då varje elev får välja ett eget "ämne" att fördjupa sig i, i stort sett vad som helst. För min del blev det "Fotografiet och kamerans historia". Hade med mig några kameror från bl a 1950-talet, för att fylla ut när jag inte snackade så jättelänge.
Jag tycker att det gick hyfsat bra, fick bara bra kommentarer av lyssnarna, dock någon som sa att det lät lite hackigt men det kan jag förstå, för jag försökte kolla ner så lite som möjligt på mina stödord :)

Igår var dagen som den brukar..
NOfoto på morgonen, en mycket oseriös lektion där vi läste lite bloggar och satt å rita i bildsalen. Sen hade vi svenska där vi fick börja plugga inför kommande svenskaprov nästa vecka som handlar om "ovanliga ord", där pluggningen kommer att kräva en hel del koncentration från min sida då jag inte är en höjdare på sånt..
Efter det hade vi NO med en vikarie, så vi fick sitta och plugga inför vårat NOprov nästa tisdag som handlar om Ljud och örat. Sen hade vi en timmes lunch, Parisare (bröd och smör för min del)och sen hade vi den sista lektionen: matte. Och även där fick vi plugga inför ett matteprov kommande vecka..
Just ja, har franskaprov nästa vecka också..... Rädda mej? :)

Tjaa, som ni förstår har jag 4 prov nästa vecka som förhoppningsvis ska gå bra, men där har ni en anledning ifall jag skulle råka att inte hinna uppdatera någon dag.. Just ja, på fredag far jag till pappa över helgen och han har inget internet så fredag och lördag kan ni inte vänta er någon uppdatering, möjligen på söndagkväll :)
.
Idag hade vi en riktigt kort dag, eller vad sägs om 8.00-11.30? :D
Först på morgon hade vi engelskaprov som troligen gick bra för min del.
Sen hade vi SO direkt efter där vi fortsatte med redovisningar, måste bara få tillägga att det är mycket skönt att ha gjort bort det! Vi fick lyssna på: Mode på 20-talet, Romarriket, Olja och bensin & Självmord.
Vi fick sluta SOn lite tidigare för att 10.20 skulle vi samlas nere på Nordanå för att se på några gymnasieelevers teaterföreställning "Pelle Svanslös". Personligen tycker jag att de var duktiga och att den va bra! :)
Sen for jag och några kompisar en sväng på stan och sen bar det av hemåt, sen jag kom hem har jag mest sett tv, varit ute med hunden och fotat..
.
.
Nu är det inte skola förrän på måndag, något som känns MYCKET skönt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det var Ludvig som sa att det lät mekaniskt, inte hackigt. Dessutom såg Måns ut som en hallick...
/Tompa