16 april 2009

Vidal Sassoon

Det här inlägget skrivs efter 00.00 men jag räknar idag som igår,
asså nu kommer jag snacka om den 15de, fattar du? :)

Som vissa vet så fyllde jag femton år idag. Våran mormor är här för att mamma är i Göteborg.. När jag hade stigit upp och gjort mig klar så for jag till Jonna för att börja på ett svenskaarbete som är att hitta på en saga. Problemet är bara att vi har så dålig fantasi..
När jag kom hem sov jag typ nån timme pga magont, blev orolig där ett tag att magsjukan var påväg men som tur var så hade jag fel :)

Vid middan for mormor och pappa kom istället. I.o.m att jag fyllde år så fick jag välja vad vi skulle äta till middag, och fantasilös som jag är så bestämde jag att vi skulle hämta hem från MAX. Efter middan öppnade jag presenterna från pappa och min lillasyster Fanny. Av pappa fick jag två T-shirts och en huvtröja och av Fanny ett halsband. Du ska veta hur otacksam jag kände mig när jag sa att jag troligen ville byta allt jag fått av dem (A) Anledningen var att jag fick två vita tröjor av pappa och vitt blir smutsigt direkt, och sen den tredje var inte så jaa... Och sen Fannys halsband var lite för kort för att jag ska trivas. Mamma ska troligen följa mig på stan imorgon så ska vi byta kläderna + smycket.

Vid elva kom mamma med flygbussen och när hon kom hem öppnade jag en av presenterna av henne och där i befann sig en rosa plattång, resten ska jag typ öppna om nån dag, fråga mej inte varför :P

Nu är klockan ca halv ett, och klockan ett blire att se lite hockey. Slutspelet i NHL och den fortsatta jakten på StanleyCup bucklan startar nämligen inatt. Matchen som sänds på Canal+sport1, och den som vi ska se är typ NYRangers - Washington. Problemet är bara vem man ska hålla på, för i Rangers så står ju Henke i mål men i Washington spelar en av världens bästa hockeyspelare: Ovechkin och hans svenska kompanjon Bäckström.
Äh, det blir såhär: Jag hejar på Washington och Henke ;)

det är inte dixi, men vill ha en sånn där! ^^

Inga kommentarer: