5 mars 2009

Revansch, med stort R

Idag äre som sagt min lillasyster Fannys födelsedag, hon har fyllt 10 år, stort grattis! :)
Ställde väckaren på halv åtta imorse för att sjunga för henne, efteråt så fick jag som tur var somna om igen ;)

I och med att hon fyller år så fick hon välja vad dagen skulle innehålla och det började med att vi tog hit pappa åsså for hela familjen på BodaBorg/Äventyrshuset.

Vi körde alla 5 på de flesta banorna så det blev lite trångt, men det funkade. Dock så klarade vi inte så många banor..
När vi var klara och gick till kassan så fick vi varsin T-shirt, dock lite för stora, för det fanns typ bara kvar L/XL... Jag tror att vi fick de gratis för att de ska byta tillbaks till namnet Boda Borg igen.

Vi var på Boda borg i 2 timmar (2-4), sen när vi kom hem var
e dags för hennes önskemål om mat, och hon bestämde kyckling & pommes, mumma! :D
När vi hade ätit for jag och mamma på hockey, samtidigt som Fanny for med pappa till Edda för att köra lite pingis..


Som sagt så var jag och mamma på hockey ikväll, SAIK tog emot Linköping på hemmaplan, och det var den första kvartsfinalserie-matchen. Jag kan väl säga att jag inte direkt var någon optimist inför matchen för att SAIK har inte vunnit en enda (!) match mot Linköping den här säsongen!
SAIK fick iallafall en drömstart då Gabriel Karlsson gjorde 1-0 i boxplay bara någon minut in i matchen, och stämningen var den bästa på väldigt länge, hela hallen var med vid många tillfällen..!

Övriga målskyttar: Fredrik Krekula, Erik Andersson
Slutresultat: 3-2

Kan passa på att tillägga att Linköping är riktiga storfavoriter, och alla (de flesta) tror att LHC kommer slå ut oss med typ 4-1/2 i matcher, men efter kvällens kämpainsats och vinst så fick SAIK med sej ett förstärkt självförtroende. Så efter denna kväll, med tanke på hur bra SAIK spela och hur ..inte dåligt...mindre bra? Linköping spelade så känns det som att vad som helst kan hända.


Efter att de övre lagen i tabellen gjort sina slutspels-val, där Frölunda oförväntat valde Luleå så har det varit mycke snack om Ulf Dahléns miss/tabbe... Och det visade sig i kvällens drabbning, där Luleå enkelt kunde vinna med klara 5-1 på hemmaplan.


Inga kommentarer: