13 mars 2009

Fröken Johanna

Helg - Hemmamatch!

Denna vecka har jag praoat på Erikslids dagis, där jag har hjälpt till att ta hand om 1-5åringar.
Vi har åkt skridskor, lekt i snöhögar, läst böcker, spelat spel, byggt pussel, lekt med bilar, leket med dinosaurier och lekt med playdoo deg.
I början av veckan var jag lite tveksam till min praoplats men det berodde nog mest på att jag var ovan och inte riktigt hade lärt känna småbarnen. Fast nu på slutet så blev det bara roligare och roligare, speciellt när barnen vågade komma fram och be mig om saker, då fick jag känna mig som en riktig fröken. Det är nog första gången som jag har hört någon ropa "Frökeeeen, Frökeeen!", efter mej! ;)
Så jag är trots allt nöjd med mitt val av praoplats, och kommer säkert dit och hälsar på någon gång. Som grädde på moset så fick jag bra "betyg" utav min handledare på mitt praktikkort! :D

Ikväll blir nog bara en lugn kväll med pizza(!), let's dance och kanske lite godis :)

Imorgon äre som ni säkert redan vet Melodifestivalfinalen, något som det är en tradition för min del att se men nu äre "tyvärr" såhär att det är en hockeymatch i isladan samtidigt... Och man prioriterar ju ;)



Inga kommentarer: