3 februari 2009

Totalt däckad

Idag har nog varit den "chillaste" dagen på mycket, mycket länge!

Först på morgon så hade vi elevens val: NO foto, för min del.
Där skulle vi skära ut passepartout till bilderna vi tog i höstas, men hon frågade bara vilka bilder vi ville ha ram till och sen så gjorde hon vårat jobb så vi tog systemkameran och flummade runt i bildsalen och fotade varandra (:

Sen efter det så vare svenska där vi först gjorde val till en friluftsdag, sen var det bara kv
ar typ 10min, då våran svenskalärare läste ur boken "Hjärtans fröjd".
Efter svenskan var det dags för NO där vi håller på med Biologi, närmare bestämt Sex och samlevnad, där delades vi in i grupper och fick ett papper med frågor som man skulle diskutera i grupperna.
Sen gjorde vi "4-hörn leken", för er som vet vad det är för något, där det bland annat handlade om vad man gick efter hos det motsatta könet osv.


Efter NO:n var det lunch: Kycklingwook och ris. USCH! Kycklingbitarna gick väl att äta men wooken var en mysko röra av grönsaker och nån sås och riset var klumpigt :S


Men som tur var så hade vi bara en lektion till efter lunch: Matematik.

På mattelektionen gick vi igenom stjärnuppgifterna på ett repetitionsblad inför matteprovet vi ska ha nästa Tisdag, förstod näääästan allt ;)

13.25 = Sluuuuuut! :D


Gjorde nyss klar min och emmas musikredovisning om slagverk, fick ihop fram och b
aksida på ett A4-papper och lite till, nu känner jag mig duktig :) Slagverken som vi ska berätta om är Pukan, Cymbalen, Bastrumman och Virveltrumman.

Vi är lediga nu på Fredag och kommande Måndag så vi får en 4-dagarshelg, något som kom väldigt passande för man börjar redan klaga över plugghögarna, fastän det bara gått drygt en månad av det nya året, illa, illa...


Nu ska jag ta fika och sen blir det sängen för min del! :) Natti,Natti!


Förresten, jag måste bara berätta om igår.. Jag var i pulkbacken med några kompisar och min hund i 2 timmar igår kväll och när jag kom hem la sig min hund på kökssoffan och somna och jag gick in till mamma i vardagsrummet och däckade direkt i soffan.
Seriöst, det är inte likt mig att somna 21.00 på en veckodag, brukar oftast (tyvärr) bli runt 23-tiden... :/
Aja, då var jag iallafall hyfsat utvilad imorse, även om några klagar över hur tidigt jag stiger upp på mornarna (
A) Jag är en sånn där som absolut inte vill behöva stressa på morgon, så jag tar gärna på mig en halvtimme till att fika och läsa norran i luuuugn takt :]

/JohannaLundmark
^ Vincent Lecavalier :) <3

Inga kommentarer: