5 april 2011

SM-final #1

Då var den första SM-finalen avgjord och slutade med fördel för FBK som vann med 5-4.
SAIK slarvade bort matchen i första perioden då man inte alls var med, medan FBK trummade på som aldrig förr och gjorde allting rätt. Den första perioden slutade 3-0 till FBK och jag och säkerligen många fler räknade bort SAIK ur matchen vid det tillfället.

Då det var bara några minuter kvar av matchen och FBK gjorde 5-2 i tom kasse bytte vi kanal men såg sedan att SAIK hade jagat ikapp till 5-4 och det var faktiskt riktigt spännande ända in på målsnöret!
Jag hoppas och tror att de tar med sig den här drivkraften att nästintill kunna komma ikapp tills på torsdag och kommer ihåg att man ALDRIG ska ge upp!

Tyvärr har FBK fortfarande hemmaplansfördelen men det krävs bara en vinst på bortaplan så är den fördelen våran! Det känns konstigt att jag är såhär positiv efter en förlust, men jag hoppas att jag fortfarande är lika positiv, om ännu inte mer, efter matchen på torsdag!

Inga kommentarer: