2 juni 2009

Händelsernas natt

Idag har det inte varit någon vanlig skoldag, utan istället hade "Operation Dagsverket".
Det innebär att man ska arbeta 4-6 timmar med något och sedan få lön, som går oavkortat till barnen på Olof Palmes skola i Haiti.

Jag hjälpte först mamma med att fara på soptippen osv. sen gick jag en lite längre promenad med Dixi i skogen, sen dammsög jag hela huset och till sist så skurade jag hela badrummet. Ja just ja, jag har också idag blivit proffs på att tvätta och torktumla! ;)

Kanske dock inte en så bra kunskap som kan komma att bli utnyttjad vid senare tillfällen...

En man som kan förändra en matchbild inom loppet av ett par sekunder.

En man som älskar att spela under press och som dessutom alltid levererar.

En pojke som blev en man, en kapten och en stjärna

En man som är en av världens absolut bästa ishockeyspelare

En man vid namn
Sidney Crosby


skrivet av: Mathias Thordarson

1 kommentar:

Hemma hos Razzel sa...

Ha ha ha! Helt rätt! Nu kommer jag aldrig mer att gå ner i tvättstugan!