7 juni 2009

Bollhelg

SJUNDEJUNI 010

Helgen har inte varit så händelserik..
I fredags hade vi en friidrottsdag på Norrvalla där arbetslagen tävlar mot varandra. De som inte ställer upp i tävlingar behövde gå en långpromenad innan de fick vara publik. Jag var anmäld som reserv men alla var där så jag slapp både tävla och gå! Vårat arbetslag var favorittippat med tanke på att vi bara har åttor och nior och de andra har sjuor och åttor eller sjuor och nior, men icke det.. Jag tror att vi till sist slutade på en andra plats, med Tellus som segrare.

Igår var jag, pappa och Fanny hos min farmor och hälsade på. Skönt att komma ut på landet där det är stora, gröna ängar och massor med blommor, synd bara att min kamera var hos mamma så jag tog inte med den. Något annat som isåfall hade fått vara mitt motiv var Simpson och Sune. Luna fick jag tyvär inte en skymt av, hon är tydligen skygg..*
Sen när vi kom hem där vid halv sju så såg vi fotboll Sverige-Danmark, något som slutade med 0-1 förlust efter bl a en straffmiss av Kim Källström.
Efter fotbollen for vi och hyrde en film All the boys love Mandy Lane. När vi hade sett klart den (strax efter tolv) tog jag moppen till mamma för att det var NHLhockey inatt, femte finalmatchen mellan Pittsburgh Penguins och Detroit Red Wings. Det stod 4-0 till detroit efter halva matchen så då gav jag upp, och imorse kunde jag läsa att den till slut slutade 5-0. Så nu är Pittsburgh piskade att vinna på natten mot Onsdag för annars är det över och förra årets finalförlust upprepar sig igen..

Idag for vi till Kåge direkt jag vaknade för att se Fanny spela fotbollsmatch mot just Kåge. Det slutade iallafall med storvinst och efter det for vi till Ersmark för att mamma ville till Oves Plantor. När hon hade inkasserat en drös blommor for vi tillbaks till Kåge för att äta på en restaurang, för att fira min mormor i efterskott.
Sen när jag kom hem for jag till pappa och såg när Robin Söderling förlorade mot Roger Federer som tog sin första vinst Franska Öppna med siffrorna (6-1, 7-6, 6-4).
Federer är nu historisk som en av sex spelare genom tiderna att vinna samtliga Grand Slam-titlar.


*
För er som inte vet det kan jag berätta att för något år sedan köpte vi 2 kattungar (Simpson & Luna) till min pappa då han fortfarande bodde tillsammans med sin sambo. När vi hade haft dem i ca 1 år så blev min "låtsaslillasyster" allergisk och vi var tvungna att lämna bort dem. För att kunna få komma och hälsa på dem så ofta vi ville så bestämde vi att ge dem till vår farmor


2 kommentarer:

Hemma hos Razzel sa...

Så vackert ditt hår blev på bilden, nästan lite rött i det!

Emma sa...

Finfin bild på dig =)