24 augusti 2011

Äntligen inte yngst!


Igår var alltså den första dagen i tvåan, ett år närmare studenten.
Hela dagen började med upprop i aulan, sedan vidare till klassrummet där vi fick träffa en ny mentor och få våra scheman + lite annat snack.
Efter lunch följde lektioner enligt schema och för egen del var franska först ut, där vi hade fått en ny, trevlig lärare och en något mindre grupp vilket endast är till fördel då alla utom 2 går i min klass så man känner som alla ändå :)

Sista lektionen på dagen var textkommunikation där vi också hade en ny lärare och ett helt nytt ämne, som vi fick börja med att få ett antal ord och sedan skriva ett reportage/en novell/saga som skulle innehålla alla orden.

Imorse har vi enligt schemat individuella val men de började inte förrän nästa vecka så imorse lyckades jag få sovmorgon ända till 11.50! Jag tänkte inte på att NK:n som börjar 10.05 endast är på vårterminen så jag steg upp i tid för att hinna till den. Så när jag såg att vi inte hade någon NK så hade jag en massa tid över att slappa, helt perfekt start på dagen!
Så idag hade vi engelska (ny lärare där med) och samhälls för att sedan sluta 14.05 och sedan bar det av hemåt :)


Ikväll äre hockey 18.30 (MODO-SAIK) som sänds via norran.se, så det blir att koppla upp den på TVn med en sladd och sedan såg jag att Parlamentet har premiär ikv så det kanske blir att se det :) Bäst att passa på att inte göra så mkt nu innan alla läxor lägger sig på hög!



3 kommentarer:

Anonym sa...

Nu peppar vi inför 3:an som kommer sen! :D

Svar: Tack Johanna! Kul att du gillar dem :D
Kram

Julia [Fotograf i Skellefteå] sa...

Oj nu råkade det bli en anoym kommentar (den var min ovan) ;)

Hemma hos Razzel sa...

Parlamentet? Det hade jag missat om jag inte läst din blogg! Tack för det ; )